Info för löpare
- Lagen till 25manna
- Arbetsschema (länk kommer snart)
Preliminära lag till 25manna finns länkat ovan, de kommer uppdateras under veckan så håll uppsikt där. Vi kommer uppdatera den sidan efterhand ifall det blir ändringar, ändringar som läggs in efter kl. 18 på fredag kommer vi ringa och informera om, så kolla på fredag kväll för att se hur de slutliga lagen blir.
Vi har också en del arbete som vi behöver göra på 25manna, Karolina har gjort ett schema som man når via länken ovan.
Om nån glömt att anmäla sig och vill springa, så meddela Robban på uk@tabyok.se eller 070-794 06 03. Samma gäller för eventuella återbud.
Ifall du inte var på samlingen, skicka ett SMS (070-794 06 03) eller mail till uk@tabyok.se och bekräfta att du tagit del av infon. Om du mailar, skriv ditt telefonnummer så vi kan nå er om det behövs. Några som jag vet har fått info har jag grönmarkerat i laguppställningsdokumentet, de behöver inte göra nåt mer. Det räcker att en per familj gör detta.
Lagledare
Finns på samma länk där lagen ligger. Om du inte hittar den lagledare som hör till ditt lag och det är bråttom, leta upp en av de andra lagledarna.
Dessutom ordnar ungdomskommitten med extra hjälp för de ungdomar som ska springa 4e sträckan. Thomas Westermark kommer ta hand om detta.
För förstalaget gäller att man ska vara på plats allra senast 1 timme innan täten ska gå ut på den sträcka man ska springa (Tidsplan finns här). Alla löpare behöver hjälpa till som funktionärer också så kolla på funktionärsschemat ifall du har funktionärstid innan ditt lopp, isåfall behöver du förstås komma i tid till det. Gå i första hand till våra vindskyddsplatser (Vi har platserna 155, 156, 157, 158. Där finns nummerlapparna. Finns ingen lagledare där, gå till vår flagga vid fållan. För de som springer senare sträckor i andralaget kan man räkna med att vi ligger en bit efter, men kom gärna ut i god tid och heja på övriga löpare.
Ditt ansvar som löpare
- Skicka ett SMS (070-794 06 03) eller mail till uk@tabyok.se och bekräfta att du tagit del av infon. Om du mailar, skriv ditt telefonnummer så vi kan nå er om det behövs. Några som jag vet har fått info har jag grönmarkerat i laguppställningsdokumentet, de behöver inte göra nåt mer. Det räcker att en per familj gör detta.
- Kolla upp när ditt arbetspass är, alla löpare behöver hjälpa till med klubbens åtagande, Karolina har gjort ett schema för detta.
-
OBS! Kolla Trafik-PM, det kan vara så att man behöver åka buss från Satellitparkering.
-
Kom i tid till tävlingsplatsen, tänk på att det kan vara mycket trafik
- Anmäl dig till din lagledare. Ta med egen SI-pinne och säkerhetsnålar.
- Göra ditt bästa och ha kul.
- Kontrollera att du har fått rätt karta (Lagnummer och sträcka) vid växlingen
- Kolla kodsiffran vid alla kontroller och se till att se att enheten blinkar, kom ihåg att alla i laget har olika banor.
- Heja på dina klubbkompisar!
Ditt ansvar som lagledare
- Dela ut nummelappar/extra SI-pinnar under tävlingsdagen.
- Hålla humöret uppe.
- Ha koll på lagets läge inför växlingar.
- Ta hand om löpare
- Hämta kartor och finnas på plats vid eventuella protester.
Övrigt
Den som står först på sin sträcka i laguppställningen är den som går ut först på sin sträcka, den som står som 2a går ut som 2a o.s.v. Undantaget är sträcka 3 där alla går ut samtidigt när 2a-sträckan kommer in.
Ni som springer en parallellsträcka, hjälp era klubbkamrater som springer samma sträcka om det behövs.
PM av olika sorter finns på eventor.
Gammal karta finns här. Arenan är vid Lida